Friday, April 12, 2013

~Dalam Meniti Liku2 Kehidupan~

byk dh aku tempuh dalam perjalanan hidup ini ...gelak ketawa..nanges... rajuk hati...marah...hanya untuk mencari kebahagiaan! setelah 3 thun mimpi hitam iyu berlalu namun aku masih sukar melupakan kisah silam..mmg perit untuk mengerti hidup ini...3 thun tu jgak lak mengajar aku erti sebuah cinte...erti sebuah duka lara....kdg kala aku tertanya2 dimanakah hikmahnye seperti diperkatekan smua org kpd aku...aku meredhakan ape yg telah berlaku tp seakan ht ini xmerelakannye. Dye disana bersama org lain, seorg isteri ats pilihan keluarga..n aku disini bersama seorg suami dan ht yg telah hncur yg kau tglkan bersama harapan cinta palsu. mengapa begini kisah hidup aku??? aku terlampau cintekan kau..sygkan kau...berkorban ape sahaja demi kau...nmun mungkin di lorhmahfuz tak terukir dalam takdir hidup bersama aku. Tapi aku terus bersyukur coz mendapat seorg lelaki yg sangat2 sayang aku...wlu pn dye thu ht aku, fikiran aku trus menerus mengingati mu... kajam kah aku...Dye bersama aku tak kire dlm keadaan ape jua...pernah mnangis bersama...sweet kan..Aku akn berusaha melupakan kau dan hilangkan kau dr kotak memori hidup aku agar aku boleh merasa nikmatnye sebuah kebahagiaan tanpa byg2 kau dlm hidup aku..

      sekarang aku terpaksa pula mnempuh org2 yg suke mncari kesalahan aku ...xpe truskan la klu mereke rase happy dgn sikap memburukkan2 org len tanpa thu hal sebenarnye. moga 1 hr nanti allah akn buke mata kamu utk melihat sape benar sape dusta. aku tak kacau hidup org..jgn cube org len kacau life aku. Biarkan aku hidup dr bwh, biarlah aku hidup dgn care aku sendiri. Aku rela ssh skrg krn ia dapat didik aku supaya tak melatah bile dh senang.Dr aku sng sekarang dan tibe2 allah tarek blk ksngan tu..tkot tak mampu berdiri kembali. Skrg xpe kau petik je jari semua kau blh dapat tp 1 hal allah tu soh kau berusaha dan lambat kau perolehnye...jage la tgkah laku kau n mulut kau..jgn bg org menyumpah kau. Aku bersyukur dikurniakan ank yg comel2 wlu pn dr rezeki kewangan aku tak boleh berlebihan......aku bahagia..

      Terima kasih pd abh yg tak jemu2 tlg ank pempuan manjenye ni wlu pn dh bertukar status... ble aku ade mslah abh lah yg byg tlg aku tak kire ape pn .....akak syg abh... mcm mne abh syg akk mse akk msh bujang ...mcm tu la hsben akk jge akk...sesiape usik ank bini dye...cp la...heheheh terime kasih abh kerana maafkan akk ats menyakiti ht abh dulu ..akk akn berusaha bahagiakn abhbile akk dh senang nanti. Akak suke tgk abh gelak1 wt lawak bg 1 fmily hppy...love u abh... 

    hrp lpas ni aku dapat tempuh lagi pelbagai liku2 perjalanan  yh aallah dh rencanakan dlm hidup aku....aku umpama pelakon yg memegang watak NOOR SOFIA LEANA...berakhirnye jln cerite hidup tntg aku hye ' penulis skrip' je yg thu ....moge aku tabah n kuat hadapi smua ini....~N~

No comments:

Post a Comment