Thursday, April 18, 2013

~RINDU BERTAMU~

https://www.facebook.com/fieya.isabella 
sepanjang 26 thun pelbagai ranjau duri telah dilalui...gelak ketawa,mnangis, merajuk...semua dh rase. Mengape ia terjadi...? itulah nmenye kehidupan...hidup ini merupa cabaran.....terlalu rindu...teramat rindu....mengapa ye!  byk sgt kngan bersama...hge sukar nk dilupakan....menangis, gelak ketawe, merajuk....sume kite lalu bersama...itulah kawan saya...rindu sgt kt mereke...terutama NOR FADILA... NORAZHANA....NURULAIN...mereke inila member baik n sejati sy di kampus....penoh ranjau duri tlh dilalui bersama...mereka la semangat saya ketika saya jatuh....mereke la pengubat luke saya ketike saya menangis...mereke la joker saya untuk ceriakan hari2 saya....saya RINDU MEREKE...


...itulah kekasih saya...dia lah tunang saya...5 tahun bersama akhirnya setelah 6 bulan bergelar tunangan org, ikatan kami terlerai jua...hanya kami yg thu hujung pangkal kisah cerite sedih itu...siapa yg slh biar kami yg simpan rahsia itu....xperlu mnegakkan benang yg dh basah.... selama 5 thun itu gak pelbagai kngan kami cipta...sehingga memori itu sukar nk sy buang n lupekan wlu pn dye skrg dh jd hak milik org.... dye lah NURIE... krn sayang, aku lpaskan kamu utk kebahgiaan mu...maafkan saya...wlupn kau mnafikan yg kau dh lupekan segalanye tp aku thu kau xpernah melupakan aku...krn aku thu n fahami serta mengenali luar dan dalam siapa diri mu.... terime kasih krn muncul mewarnai mlm2 sepi ku...hr2 indah ku...terima kasih sgt2....sesungguhnye aku TERMAT RINDU SAAT KITE BERSAMA MELAKAR MEMORI INDAH ITU.....

...itulah keremajaan saya....saat remaja yg penuh keceriaan dikelilingi member2... g mne2 pn bersama...holiday...merempit... jalan2 n mcm2.... nk dpt blk saat2 itu...dh xmungkin akn berulang.. kerana kite bkn lg remaje...kite dh melangkau status yg membawa kite erti nilai tggjwb yg sebenar...sesungguhnya saya RINDU SAAT DULU

Saturday, April 13, 2013

~watch out~

hahhahaha blog aku dh ade CCTV....watch out korang yg stalker aku .....

Friday, April 12, 2013

chinta kasih sofia ~aku,dia,dan kamu~

Pernah hati ini menjadi milikmu
Kasih dan cintaku hanyalah untukmu
Namun bukan kau akhirnya cintaku
Ini takdir aku milik dia

Ku anggap selamanya tak pernah berubah
Kasih dan cintamu teguh untuk aku
Namun bukan aku akhirnya cintamu
Ini takdir engkau milik dia

Biarkan hati ini
Merawat lukanya sendiri
Membuang cinta
Lama terbenam dalam hidup ini

Tiada daya diri ini
Menerima hatimu lagi
Maafkan aku
Cinta kasih bukan untukmu

Lupakan semua
Janji-janji kita
Bersama

Lama telah berakhir
Kisah kasih kita
Terpadam tersisih
Oleh arus masa

Akan aku cuba
Bawa jauh cinta
Ini takdir
Engkau milik dia

~Dalam Meniti Liku2 Kehidupan~

byk dh aku tempuh dalam perjalanan hidup ini ...gelak ketawa..nanges... rajuk hati...marah...hanya untuk mencari kebahagiaan! setelah 3 thun mimpi hitam iyu berlalu namun aku masih sukar melupakan kisah silam..mmg perit untuk mengerti hidup ini...3 thun tu jgak lak mengajar aku erti sebuah cinte...erti sebuah duka lara....kdg kala aku tertanya2 dimanakah hikmahnye seperti diperkatekan smua org kpd aku...aku meredhakan ape yg telah berlaku tp seakan ht ini xmerelakannye. Dye disana bersama org lain, seorg isteri ats pilihan keluarga..n aku disini bersama seorg suami dan ht yg telah hncur yg kau tglkan bersama harapan cinta palsu. mengapa begini kisah hidup aku??? aku terlampau cintekan kau..sygkan kau...berkorban ape sahaja demi kau...nmun mungkin di lorhmahfuz tak terukir dalam takdir hidup bersama aku. Tapi aku terus bersyukur coz mendapat seorg lelaki yg sangat2 sayang aku...wlu pn dye thu ht aku, fikiran aku trus menerus mengingati mu... kajam kah aku...Dye bersama aku tak kire dlm keadaan ape jua...pernah mnangis bersama...sweet kan..Aku akn berusaha melupakan kau dan hilangkan kau dr kotak memori hidup aku agar aku boleh merasa nikmatnye sebuah kebahagiaan tanpa byg2 kau dlm hidup aku..

      sekarang aku terpaksa pula mnempuh org2 yg suke mncari kesalahan aku ...xpe truskan la klu mereke rase happy dgn sikap memburukkan2 org len tanpa thu hal sebenarnye. moga 1 hr nanti allah akn buke mata kamu utk melihat sape benar sape dusta. aku tak kacau hidup org..jgn cube org len kacau life aku. Biarkan aku hidup dr bwh, biarlah aku hidup dgn care aku sendiri. Aku rela ssh skrg krn ia dapat didik aku supaya tak melatah bile dh senang.Dr aku sng sekarang dan tibe2 allah tarek blk ksngan tu..tkot tak mampu berdiri kembali. Skrg xpe kau petik je jari semua kau blh dapat tp 1 hal allah tu soh kau berusaha dan lambat kau perolehnye...jage la tgkah laku kau n mulut kau..jgn bg org menyumpah kau. Aku bersyukur dikurniakan ank yg comel2 wlu pn dr rezeki kewangan aku tak boleh berlebihan......aku bahagia..

      Terima kasih pd abh yg tak jemu2 tlg ank pempuan manjenye ni wlu pn dh bertukar status... ble aku ade mslah abh lah yg byg tlg aku tak kire ape pn .....akak syg abh... mcm mne abh syg akk mse akk msh bujang ...mcm tu la hsben akk jge akk...sesiape usik ank bini dye...cp la...heheheh terime kasih abh kerana maafkan akk ats menyakiti ht abh dulu ..akk akn berusaha bahagiakn abhbile akk dh senang nanti. Akak suke tgk abh gelak1 wt lawak bg 1 fmily hppy...love u abh... 

    hrp lpas ni aku dapat tempuh lagi pelbagai liku2 perjalanan  yh aallah dh rencanakan dlm hidup aku....aku umpama pelakon yg memegang watak NOOR SOFIA LEANA...berakhirnye jln cerite hidup tntg aku hye ' penulis skrip' je yg thu ....moge aku tabah n kuat hadapi smua ini....~N~