Tuesday, September 24, 2013

Warna2 Kehidupan Si Pelangi Ungu



25 dec 2010 saat aku diijab kabul kan... Masjid Kem Wardieburn Setapak menjadi saksi...


saat aku melahirkan Qhairuleesa Nurin Rayyana, sepatutnye aku trime scroll aku di dewan UITM Shah Alam..  nk wt cmne time nk konvo time tu dye nk deliver... thank God..


EXCLUSIVE... ni saat lpas deliver ank 1st n 2nd....

Friday, September 20, 2013

BAHAGIAKAN DIRI INI,SAYANGKU... HANYA ITU PINTAKU

Monday, August 19, 2013

K!sah C!nTa...

Kisah Cinta..

seringkali sepi bermukim di persada hati 

awan seakan berarak memayungi hatiku

memberi teduhan kasih tanpa kusedari

masih ada secebis sayang untuku..

keindahan suatu waktu mengekoriku
kini seakan-akan ingin pergi jauh dari sudut hati
segalanya tenggelam di sapa arus masa
yang mengeretku terus ke muara airmata..

untuk apa lagi diriku di sini
seumpama bayang-bayang tidak bernyawa
setia menanti mentari namun bahangnya menusuk jiwa
kasih sayang di mamah sinaran
kering kontang rapuh menjadi usang..

Thursday, June 20, 2013

Alhamdulillah masih bernyawa...

ceritanya bila aku n hubby otw p hospital coz hubby ade follow up check up...sampai kt simpang 4 menghala ke rahman putra...aku bau minyak yg sgt kuat then ckp kt hubby ats jln ade tumpah minyak kot...mmg betul...sepanjang jalan aku bau minyak ntah diesel ke petrol...

sreeeettttttttttt!!!!!!!! aku dgr krete nun jauh kat depan brek.. ape lg kami2 yg kt blakang ni smua tekan pedal myk..brek emergency...makanye krete smua kt depan dh mcm men drift...krete kami dh berpusing dok kt bhgian laluan bertentangan... mate aku dok je pandang krete yg blakang kami brek...takut2 krete tu pulak hentam kami...mate aku dh tutup..takot dan aku pandang lak lori yg kt laluan bertentangan tu meluncur dtg betul2 kt krete kami...nasib la lori tu perlahan n sempat brek klu x mmg dh arwah dh kami...

hubby trus bwk krete n pusing blk ikut laluan kami...tp sampai je kt sunway rahman putra...betul2 atas bukit berlaku skali lg mcm tu...aku tgk mmg jalan basah dgn minyak...budak2 motor pn habis men 'drift' gak..nasib bdk tu x jatuh...hubby decide bnti jap..n borak jap dgn bdk tu...baru aku thu ade motor penunggangnya perempuan dh jatuh nun tempat 1st blaku td...

so dalam terketar2 aku capai fon hubby dail 999... cek2 mmg xde sorg lg wt report...agaknye bile dh de yg mati baru nk cr bantuan kot!!!!!! ni la manusia zaman skrg...nilai humanality kurg! talian di sambungkan dgn balai bomba sg buloh... tindakan akn diambil. Hope xde ape2 lah yg berlaku pd org awm yg ikut jalan tu sementare bomba nk dtg...

Bagi mnusia mane nth yg xthu or wt2 xthu tentang tumpahan minyak yg dh dorg lakukan...klu jd pd korg mcm mne ha? ni blh menyebabkan kmlgn! tlg la bertanggungjawab ckit! xkan minyak petrol/diesel yg tumpah dr kenderaan anda, anda xprasan...sdgkan bau nye amat kuat u know!!!!!!!!

fuhhhh...na'uzubillah... ~f~


klu x take action maka kami akn jd mcm ni... phm x wahai org yg xbertanggung jawab...

Wednesday, June 19, 2013

ku Impikan Syurga Bersama....



inilah saat sy diijab kabul kn...saat yg indah, mengulit segala kenangan saat ni...termeterainye ikatan janji antara kami


ni mase majlis pertunangan yg jatuh pada valentine day...xmungkit dpt ku lupakan... tp ia hanye sekadar gmbr wt sekarang...

hari2 kami tempuhi bersama...aku mgharapkan ia kekal hingga ke jannah... doakan kami






Friday, May 17, 2013

Bfday Party + Mothers Day....berjimba di pantai!

15 mei 2013 hr yg terindah dlm hidup aku...munculnye si manje mewarnai hidup ku...hr ni genap 2 thun dye...berkongsi lak bfday dgn mama...HAPPY BIRTHDAY for both of u.... saya sayang kalian berdua...syang sgt2....

kami sambut bfday mereke + hari ibu kt kuala selangor...mkn seafood...smua ni idea abh..kami konvoi ramai2...happening gilerzzzz! menjadi kenangan terindah wt kami... i like this moment!

dr petang kami nunggu matahari terbenam...abh mama pn mcm merpati sejoli...mcm loving couple yg ade kt cni.. mama dpt hadiah dr abh, manje pn dapat...best dpt ayah mcm abh...wlu pn tegas abh syg semua yg bersame dye... thanks a lot abh..

tadaaaaaa.... ni la buah ht, pengarang jantung, intan payung, batu permate kami...comeykan!! ramai geram dgn dye...meh sy intruduce dye... name dye Qaliesya Nur Izzara... pgil zarra je... putih gebu mcm tokabah n moyang dye...org len yg bfday dye pn dpt hadiah...earing emas from tokabah...

Thursday, April 18, 2013

~RINDU BERTAMU~

https://www.facebook.com/fieya.isabella 
sepanjang 26 thun pelbagai ranjau duri telah dilalui...gelak ketawa,mnangis, merajuk...semua dh rase. Mengape ia terjadi...? itulah nmenye kehidupan...hidup ini merupa cabaran.....terlalu rindu...teramat rindu....mengapa ye!  byk sgt kngan bersama...hge sukar nk dilupakan....menangis, gelak ketawe, merajuk....sume kite lalu bersama...itulah kawan saya...rindu sgt kt mereke...terutama NOR FADILA... NORAZHANA....NURULAIN...mereke inila member baik n sejati sy di kampus....penoh ranjau duri tlh dilalui bersama...mereka la semangat saya ketika saya jatuh....mereke la pengubat luke saya ketike saya menangis...mereke la joker saya untuk ceriakan hari2 saya....saya RINDU MEREKE...


...itulah kekasih saya...dia lah tunang saya...5 tahun bersama akhirnya setelah 6 bulan bergelar tunangan org, ikatan kami terlerai jua...hanya kami yg thu hujung pangkal kisah cerite sedih itu...siapa yg slh biar kami yg simpan rahsia itu....xperlu mnegakkan benang yg dh basah.... selama 5 thun itu gak pelbagai kngan kami cipta...sehingga memori itu sukar nk sy buang n lupekan wlu pn dye skrg dh jd hak milik org.... dye lah NURIE... krn sayang, aku lpaskan kamu utk kebahgiaan mu...maafkan saya...wlupn kau mnafikan yg kau dh lupekan segalanye tp aku thu kau xpernah melupakan aku...krn aku thu n fahami serta mengenali luar dan dalam siapa diri mu.... terime kasih krn muncul mewarnai mlm2 sepi ku...hr2 indah ku...terima kasih sgt2....sesungguhnye aku TERMAT RINDU SAAT KITE BERSAMA MELAKAR MEMORI INDAH ITU.....

...itulah keremajaan saya....saat remaja yg penuh keceriaan dikelilingi member2... g mne2 pn bersama...holiday...merempit... jalan2 n mcm2.... nk dpt blk saat2 itu...dh xmungkin akn berulang.. kerana kite bkn lg remaje...kite dh melangkau status yg membawa kite erti nilai tggjwb yg sebenar...sesungguhnya saya RINDU SAAT DULU

Saturday, April 13, 2013

~watch out~

hahhahaha blog aku dh ade CCTV....watch out korang yg stalker aku .....

Friday, April 12, 2013

chinta kasih sofia ~aku,dia,dan kamu~

Pernah hati ini menjadi milikmu
Kasih dan cintaku hanyalah untukmu
Namun bukan kau akhirnya cintaku
Ini takdir aku milik dia

Ku anggap selamanya tak pernah berubah
Kasih dan cintamu teguh untuk aku
Namun bukan aku akhirnya cintamu
Ini takdir engkau milik dia

Biarkan hati ini
Merawat lukanya sendiri
Membuang cinta
Lama terbenam dalam hidup ini

Tiada daya diri ini
Menerima hatimu lagi
Maafkan aku
Cinta kasih bukan untukmu

Lupakan semua
Janji-janji kita
Bersama

Lama telah berakhir
Kisah kasih kita
Terpadam tersisih
Oleh arus masa

Akan aku cuba
Bawa jauh cinta
Ini takdir
Engkau milik dia

~Dalam Meniti Liku2 Kehidupan~

byk dh aku tempuh dalam perjalanan hidup ini ...gelak ketawa..nanges... rajuk hati...marah...hanya untuk mencari kebahagiaan! setelah 3 thun mimpi hitam iyu berlalu namun aku masih sukar melupakan kisah silam..mmg perit untuk mengerti hidup ini...3 thun tu jgak lak mengajar aku erti sebuah cinte...erti sebuah duka lara....kdg kala aku tertanya2 dimanakah hikmahnye seperti diperkatekan smua org kpd aku...aku meredhakan ape yg telah berlaku tp seakan ht ini xmerelakannye. Dye disana bersama org lain, seorg isteri ats pilihan keluarga..n aku disini bersama seorg suami dan ht yg telah hncur yg kau tglkan bersama harapan cinta palsu. mengapa begini kisah hidup aku??? aku terlampau cintekan kau..sygkan kau...berkorban ape sahaja demi kau...nmun mungkin di lorhmahfuz tak terukir dalam takdir hidup bersama aku. Tapi aku terus bersyukur coz mendapat seorg lelaki yg sangat2 sayang aku...wlu pn dye thu ht aku, fikiran aku trus menerus mengingati mu... kajam kah aku...Dye bersama aku tak kire dlm keadaan ape jua...pernah mnangis bersama...sweet kan..Aku akn berusaha melupakan kau dan hilangkan kau dr kotak memori hidup aku agar aku boleh merasa nikmatnye sebuah kebahagiaan tanpa byg2 kau dlm hidup aku..

      sekarang aku terpaksa pula mnempuh org2 yg suke mncari kesalahan aku ...xpe truskan la klu mereke rase happy dgn sikap memburukkan2 org len tanpa thu hal sebenarnye. moga 1 hr nanti allah akn buke mata kamu utk melihat sape benar sape dusta. aku tak kacau hidup org..jgn cube org len kacau life aku. Biarkan aku hidup dr bwh, biarlah aku hidup dgn care aku sendiri. Aku rela ssh skrg krn ia dapat didik aku supaya tak melatah bile dh senang.Dr aku sng sekarang dan tibe2 allah tarek blk ksngan tu..tkot tak mampu berdiri kembali. Skrg xpe kau petik je jari semua kau blh dapat tp 1 hal allah tu soh kau berusaha dan lambat kau perolehnye...jage la tgkah laku kau n mulut kau..jgn bg org menyumpah kau. Aku bersyukur dikurniakan ank yg comel2 wlu pn dr rezeki kewangan aku tak boleh berlebihan......aku bahagia..

      Terima kasih pd abh yg tak jemu2 tlg ank pempuan manjenye ni wlu pn dh bertukar status... ble aku ade mslah abh lah yg byg tlg aku tak kire ape pn .....akak syg abh... mcm mne abh syg akk mse akk msh bujang ...mcm tu la hsben akk jge akk...sesiape usik ank bini dye...cp la...heheheh terime kasih abh kerana maafkan akk ats menyakiti ht abh dulu ..akk akn berusaha bahagiakn abhbile akk dh senang nanti. Akak suke tgk abh gelak1 wt lawak bg 1 fmily hppy...love u abh... 

    hrp lpas ni aku dapat tempuh lagi pelbagai liku2 perjalanan  yh aallah dh rencanakan dlm hidup aku....aku umpama pelakon yg memegang watak NOOR SOFIA LEANA...berakhirnye jln cerite hidup tntg aku hye ' penulis skrip' je yg thu ....moge aku tabah n kuat hadapi smua ini....~N~